Verhuizing Deege Metaal Finishing b.v. snel verlopen mede door Railtechniek van Herwijnen B.V.

Voor Deege Metaal Finishing (DMF b.v.) realiseerde Railtechniek van Herwijnen (Railtechniek) razendsnel de verhuizing van de hangbaansystemen en diverse oppervlaktebehandelingsinstallaties. Railtechniek startte medio juni 2016 met de inrichting van het nieuwe pand. Begin juli stond DMF alweer in de startblokken om de productie in gang te zetten op zijn nieuwe locatie aan de Centurionbaan 90 op het bedrijventerrein Richelleweg in Soesterberg. Door de grootte van 2500 m2 van dit prachtige nieuwe pand kunnen nu alle bedrijfsactiviteiten onder één dak plaatsvinden.

DMF b.v. is een oppervlaktebehandelaar die producten tot 2,5 meter behandelt voor onder andere de industrie, defensie en de medische sector. DMF streeft er naar om een compleet pakket van diensten, van hoge kwaliteit en een hoge leverbetrouwbaarheid te bieden aan haar opdrachtgevers. Aanleiding voor de verhuizing naar het nieuwe pand aan de Centurionbaan was de sluiting van de militaire vliegbasis Soesterberg in 2008. Het terrein werd overgedragen aan de provincie Utrecht en DMF kreeg de mogelijkheid om een groot bedrijfspand te bouwen op het terrein waar voorheen de testbaan van de tanks gelegen was. Na jarenlange onderhandelingen werd eind 2015, vlak voor de kerst, de vergunning verleend voor de nieuwbouw. De inkt van de handtekening was nog maar net droog of DMF startte met de bouw. Het nieuwe bedrijfspand bood extra perspectieven voor DMF. Alle bedrijfsactiviteiten waren nu onder één dak verenigd en er konden grotere opdrachten worden geaccepteerd.

Om continuïteit aan klanten te garanderen werd Railtechniek gevraagd de verhuizing van het bestaande monorailsysteem, de poedercoatinginstallatie met power en free installatie en een ontvettingsbadenreeks razendsnel te regelen. De verhuizing was tegelijkertijd een aanleiding om een aantal aanpassingen en vernieuwingen door te voeren. Zo plaatste Railtechniek een compleet nieuwe up-to-date besturing op de poedercoatinginstallatie en werd de kraanbaaninstallatie vernieuwd om aan de actuele wensen en eisen van DMF te voldoen.

Na de inrichting van het nieuwe pand kon DMF begin juli de productie alweer in gang zetten. Directeur Sander Rijnja geeft aan zeer tevreden te zijn over de manier waarop Railtechniek de verhuizing - in samenspraak met Glasbeek - heeft geregeld. De ervaring en grote mate van zelfstandigheid van de medewerkers van Railtechniek zorgde ervoor dat dit deel van de verhuizing hem nauwelijks tijd of aandacht kostte. Alles verliep snel en vlekkeloos. Sander Rijnja voelde zich volledig ontzorgd.

DMF opereert nu vanuit een pand dat optimaal voldoet aan de modernste eisen voor bedrijfsgebouwen, zoals energieverbruik en de meest moderne apparatuur voor het aanbrengen van poedercoatings en natlakken.